Podaj stan podlicznika

W związku z otrzymanymi od Państwa reklamacjami faktur z powodu nieuwzględnienia wody pobranej do podlewania, napełniania basenów itp. wyjaśniamy, że zgodnie z Regulaminem rozliczeń wodomierzy (podliczników) służących do pomiaru zużycia wody, z której nie są wytwarzane ścieki z dnia 26.08.2020 r.:

  • Przedsiębiorstwo (SzWiK Sp. z o.o.) dokonuje kontroli wskazań podlicznika i jego rozliczenia dwa razy w roku – w drugim i czwartym kwartale;
  • w przypadku woli częstszych rozliczeń ilości bezpowrotnie zużytej wody zużycie wody na podliczniku winno być podawane przez odbiorcę usług w miesiącu, w którym dokonywany jest odczyt wodomierza głównego, do dnia dokonywania odczytu wodomierza głównego. W przypadku niepodania zużyć przyjmuje się zużycie zero;
  • zużycie wody na podliczniku podane po terminie odczytu wodomierza głównego i wystawieniu faktury za dany okres rozliczeniowy będzie rozliczone na fakturze za następny okres rozliczeniowy.

Jednocześnie przypominamy, że:

  • wskazania wodomierza zamontowanego jako podlicznik stanowią podstawę do rozliczeń tylko w przypadku, gdy wodomierz posiada nienaruszoną plombę oraz ważną cechę legalizacyjną, a węzeł wodomierzowy podlicznika oplombowany jest plombą Spółki;
  • odbiorca usług jest zobowiązany do pilnowania terminu legalizacji i wymiany podlicznika. Okres ważności legalizacji liczy się od dnia pierwszego stycznia roku następującego po roku, w którym legalizacja została dokonana i wynosi 5 lat;
  • wszystkie koszty związane z wykonaniem węzła wodomierzowego podlicznika, jego odbioru, plombowania, utrzymania oraz wymiany leżą po stronie odbiorcy usług.